29.11.13

Anda loser bila

Assalamualaikum everybody.

Anda rs anda loser ke idak? Alamak mcm harsh pun ade. Maafkan sy.

Anda loser bila otak nak merancang tapi blur dan tak tahu bagaimana nak merancang. Berdiri or duduk dengan otak kosong.

Anda loser bila buat kerja sangat lembab dan terhegeh-hegeh. Hasil progress kerja sangat sedikit.

Anda loser bila disuruh bercakap kat depan secara spontan, tangan menggigil. Orang tau anda nervous kat depan.

Anda loser bila perancangan anda gagal. Lepas tu rasa macam orang sekeliling evaluate buruk-buruk kat diri sendiri dengan perasaan "kesiannya kau".

Anda loser bila tengah stress-stress, anda nangis. Lepas tu dia turun mencurah-curah taknak stop. But, jangan memperlekehkan tangisan yang anda bina di kala anda tengah down. Itu sebenarnya titik tolak anda bangkit!

Anda loser bila anda cakap, "Aku taknak teruskan bljr/kerja sekarang ni sebab aku rasa aku tak cukup capable nak handle. Semua benda yg aku buat, aku rs sgt bongok."

Please, jgn pikir negatif. Semua orang bljr drpd kesilapan dan dari pengalaman. Jgn putus asa. Selamat berusaha. Berdoa byk2 pd allah. Tiada yg berkuasa melainkan DIA.

Terima kasih sudi bc. (:

Slm syg,
Misz wati.

Credit to Oyenks.

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen komen berguna shj. Tq.