28.11.13

Pengalaman aku mengajar dulu

Asalamualaikum readers yg dikasihi sekalian.

Korang pnh mengajar? Aku pernah. Jap je. Cam serik pun ado.

Aku pernah mengajar sebuah sekolah menengah kebangsaan di ibu kota. Bdk2 bandar kan kata orang liar2. Ui pahit jugak. Dapat pula kena ngajar kelas belakang, jadi perangai pelajar2 tu mmg aku tak tahan. Serik rasanya bila teringat kenangan ni.

Boleh x ketua kelas yang buat hal. Aduh tensyennye rs. Masa aku ngajar tu lah masa tu dia lalok high ke ape. Dia pon same2 bercakap jgk. Xhormat aku dan menenggelamkan suara aku. Memang terganggu lah pengajaran aku.

Memang salah aku juga, budak2 kelas belakang mana minat belajar. Tapi aku dok pulun jugak mengajar macamlah diorang blh terima.

Maafkan aku bekas murid2ku. Masa tu, bukan takdirnya aku jadi seorang pendidik.

Byk lagi pengalaman2 pahit aku masa ngajar dulu. Len kali kite stori2 lagi. Terima kasih sudi baca. (:

Slm syg,
Misz wati.

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen komen berguna shj. Tq.