24.11.13

Drama korea snow queen



Assalamualaikum blogger2 yg cun2 n kacak macho tu...

Minat drama korea x. I minat hihi. Tau x citer snow queen. I dh jth cnta kt citer lame ni. Meh nk stori sikit. Snow Queen ini adalah kisah yang indah dari dua jiwa yang terluka untuk nemui erti dalam hidup satu sama lain. Before tengok, baik sediakan tissue sebanyak mungkin.

Citer ni bergenre romance ngn melodrama. Cerita cinta yg sedih n menyentuh hati la maksudnye. Dia ada 16 episod. Citer ni diterbitkan pada tahun 2006. Ui dh berkurun yg lalu. Pelakon utama dia mamat hensem lagi gentleman iaitu Hyun Bin sebagai Han Tae Woong / Han Deuk Gu dan heroinnya yang cun dan kaya iaitu Sung Yu Ri sebagai Kim Bo Ra.

Han Tae Woong/Han Deuk Gu Adalah seorang yang genius dalam matematik. Dia tinggal dengan ibunya yang mencari nafkah dari berjual mee di tepi jalan. Lelaki sederhana dengan hati murni. Hidupnya menjadi kelam setelah dia kehilangan sahabatnya kerana bunuh diri.

Kim Bo Ra Seorang gadis yang sangat kesepian. Abangnya yang sangat dia kagumi, meninggal ketika dia berusia 14 thn. Dia menderita myasthenia gravis dan harus mendapatkan perawatan secara teratur. Ayahnya memanjakannya dgn kekayaan, tapi hubungan mereka tidak rapat. Bo Ra kesepian dan takut, tapi dia menyembunyikannya, dengan semua sifat angkuhnya. Dan juga cara-caranya yang tidak masuk akal. 

Park Yeong Ok (Ibu Tae Woong) Yeong Ok menaruh semua harapannya pada anaknya, Tae Woong. Harapannya lenyap saat anaknya menolak melanjutkan pelajaran setelah kematian sahabatnya. Yeong Ok berkata dia tidak akan membiayai anaknya untuk belajar ke luar negeri seperti yang sudah diberikan oleh Olimpiad Matematik pada Tae Woong. Tapi kemenangan di Olimpiad itu dinodai oleh kematian temannya. 

Kim Jang Su (Ayah Bora) seorang bussinessman yg berjaya. Bersikap dingin dan mengabaikan Bo Ra. Kim Jang Su berbohong pada Bo Ra dan berkata ibunya sudah meninggal, padahal ibunya lari meninggalkan mereka dengan lelaki lain. Kim Jang su bersikap keras pada anaknya dan ingin anaknya hidup sebagai genius. Dia kehilangan anak lelakinya yg xdpt memenuhi harapannya. 

Kim Jeong Kyu Terkenal krn dia mempunyai IQ 180. Ayahnya mendorong Jeong Kyu dengan keras untuk berjaya. Kim Jeong Kyu tidak dapat melupakan kata2 ayahnya bahawa "orang hanya akan ingat pemenang pertama". Kata2 ini yang menyebabkan kematiannya.

Ending die xmo lah citer. Tacing sgt. Tp merupakan bright future buat Han Tae Woong (Hyun Bin). Korang tengoklah sendiri, baru korang tau best ke tidak terpaut hati ke tidak. Hihi. Selamat menonton.

Slm sygz,
Miszwati.

Credit to Kadorama.


No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen komen berguna shj. Tq.