23.12.13

10 Cara menjadi isteri yang baik

10 Cara menjadi istri yang baik

Ingin menjadi istri yang semakin dicintai suami? Jika ya, simak cara menjadi istri yang baik selengkapnya, seperti yang diperoleh dari Quick Easy Fit (27/09) berikut ini.

1. Menjaga kehormatan suami. Suami akan semakin menghargai dan mencintai istrinya.

2. Jadi romantik.

3. Memuji suami-Sebab lelaki pada dasarnya juga suka dipuji. Saat memuji, sebenarnya istri pun mengakui kelebihan yang dimiliki suaminya.

4. Memahami lelaki- Lelaki lebih fokus pada solusi dan pemecahan masalah. Jadi daripada mendiskusikan masalah dan merasakan depresi berlanjutan, lelaki akan berusaha keras menyelesaikan masalah.

5. Pakaian yang sesuai
Istri sebaiknya pintar memilih pakaian untuk situasi tertentu. Sebab diam-diam lelaki akan memperhatikan dan memuji jika istrinya mampu tampil sesuai dengan waktu dan tempatnya berada.

6. Memberikan kata kata positif
Kata kata positif bagi lelaki mampu membuatnya merasa lebih percaya diri. Jadi istri harus pandai-pandai memilih kata-kata yang tepat ketika suaminya meminta pendapat.

7. Keperluan asas-Setidaknya ada tiga yang mereka perlukan, iaitu makanan, tidur, dan seks. Penuhi ketiganya demi menjadi istri yang baik dan makin dicintai.

8. Feminin
Wanita yang feminin sangat disukai lelaki. Maka dari itu seorang istri sebaiknya mencari sisi feminin mereka, dan mempamerkannya kepada suami.

9. Filem romantik
Lelaki sering mendapat idea bersikap romantik dari filem. Kadang kala cuba menonton filem romantik bersama dengan suami. Lelaki akan mempelajarinya sendiri dari filem itu.

10. Pencium yang baik
Menurut penelitian, pasangan yang sering berciuman dan berpelukan lebih berbahagia. Jadi istri sebaiknya menjadi pencium yang baik untuk membuat suami makin tergila-gila.

Rizqi Adnamazida, MERDEKA.COM

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen komen berguna shj. Tq.