20.12.13

Pengalaman test JPJ motorsikal

pEngaLamAN tEst JPJ motor
still ingat lagi saya time test jpj..
muka2 tuan2 jpj tu pun still boleh cam~~

27/3 - test motor
4/4  - test kereta
*kalau test dua2 dlm hari yg sama, kelam di buatnya

TEST MOTOR ~~
sharp pukul 8pg saya dah tepacak kat institut memandu tu.. ramai jugak yang dah sampai..
then, bg ic, ambik vip angka giliran.. hope2 tak dapat  awal sangat..  NO 21  ok lah tu..
duduk2 kejap.. sembang2 dengan kawan untuk hilangkan nervous  :)

ada dua benda yg saya takut untuk test motor ni :
1)  double stand !! tak pernah lepas buat benda ni.. ta larat.. da banyak kali try pun ta boleh..  time QTI pun tak boleh buat jugak..  cikgu suruh minum milo :) redha je lah..
2)  titi..  huhu..  takut terjatuh and ta cukup masa..  harap2 tak lah ~~

jpj da sampai........

kitorang kena beratur ikut no.. tpi, budak ulangan kene pergi dulu
jpj bg taklimat sekejap...
then, ada lah seorg makcik ni tanye dekat tuan jpj tu..  "saya baru lepas operation, kalau tak buat double stand boleh tak?"
then, jpj tu tnya, "siapa lagi yg tak boleh buat double stand?" ada lah 4 org yg ankat tangan (tapi tak termasuk saya) sbb saya ingat yg betul sakit and ada masalah je yg boleh angkat tangan..  
aish!! mcm mana ni,,  test dah start  (@_@)
after sampai no 20, jpj rehat jap. alamak!!  lepas rehat no 21.. means, lepas ni aku kena dulu  =P
huhu..  cuaknya ~~  angka 8 okay.. ta pernah fail bab ni..
then titi..  saya blank.. tak pulas minyak tak brek..  biar je motor tu jalan sendiri.. patutnya kalau nak lambat, kenalah brek sikit2.. cukup ke masa ni??  macam cepat sgt je??  lantak lah..
next, kon!! kacang picit je kan..
break emergency un kacang gak..  okay start bhagian 3  :)
da lepas buat semua perkara tu, mula bergerak dengan amat hati2 sekali  :)
jgn lupa isyarat untk belok berhenti and perlahan semua tu..
masa yg di tunggu-tunggu  ~~  double stand !!   dengan pergerakan yg perlahan...........  saya mematikan enjin, turun dari moto....
usha 'abg' jpj tu jap..  (chantek!!  dia tak tangok sini)
apa lagi, buat2 angkat double stand, lepas tu blah  =P

tunggu lah semua org habis test.. masa yg mendebarkan..  ambik result (bukan result exam, result jpj)
dupdapdupdap pg jumpa cikgu and jpj..
"sign sini, sini, tulis nama"  
lulus ke tak ni??  sign je lah..
dah sign baru saya tengok..  LULUS!!

bhgian A - 20/20
bahagian B  - 18/20  (menggunaan gear yg tak sesuai)

titi : 7.5 saat  (ngam2)  :)

*Yg penting kene sihat, rileks je.

Liyana anuar 

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen komen berguna shj. Tq.